• تاریخ انتشار : جمعه ۸ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۶:۰۵
  • کد خبر : 3109
  • چاپ خبر
شیوه‌نامه‌ آموزش‌وپرورش از خط قرمز قانون عبور کرد!

شیوه‌نامه‌ آموزش‌وپرورش از خط قرمز قانون عبور کرد!

بر اساس شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تشکیل کلاس بیش از ۳۵ نفر در تمام دوره‌ها ممنوع است، این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش، استاندارد تراکم کلاس‌های درس در دوره متوسطه ۲۲ نفر و در دوره ابتدایی ۲۰ نفر است. گروه آموزش‌وپرورش: «حداکثر مطلوب تعداد دانش‌آموزان یک کلاس در دوره

بر اساس شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش تشکیل کلاس بیش از ۳۵ نفر در تمام دوره‌ها ممنوع است، این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش، استاندارد تراکم کلاس‌های درس در دوره متوسطه ۲۲ نفر و در دوره ابتدایی ۲۰ نفر است.
گروه آموزش‌وپرورش: «حداکثر مطلوب تعداد دانش‌آموزان یک کلاس در دوره دبستان ۲۶ نفر و استاندارد آن ۲۰ نفر و حداکثر مطلوب کلاس درس در دوره متوسطه اول و دوم ۲۸ نفر و استاندارد آن ۲۲ نفر است» این اعداد بر اساس مصوبه نشانگرهای ارزشیابی نظام آموزش‌وپرورش و استانداردهای آن است.
این مصوبه ۱۳ سال پیش در شورای عالی آموزش‌و‌پرورش به تصویب رسید و در شیوه‌نامه‌های ساماندهی نیروی انسانی آموزش‌وپرورش نیز در سال‌های گذشته اعلام می‌شد که «کلاس‌های زیر نُرم ایجاد نشود».
حالا در شرایطی وزارت آموزش‌وپرورش حداکثر تراکم ۳۵ نفر را اعلام کرده است که بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش، تشکیل کلاس‌های درس با تعداد بیشتر از «حداکثر تراکم» تعیین شده در هر شرایطی ممنوع است.
البته دامنه این استاندارد در مناطق و مدارس خاص، استثنائاً در دوره ابتدایي تا ۲۶ نفر، در دوره متوسطه اول و متوسطه دوم تا ۲۸ نفر و در هنرستارها تا ۱۸ نفر قابل تغییر است.
پایان پیام/
منبع خبرگزاری فارس

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.