- تاریخ انتشار : پنجشنبه ۴ تیر ۱۴۰۵ - ۲۳:۴۳
- کد خبر : 3343 چاپ خبر
تهدید عراق به خروج از اوپک
تهدید عراق به خروج از اوپک
عراق خروج از اوپک را بررسی میکند آنها به پایین بودن سهمیه صادرات نفت اعتراض دارند. یک مقام ارشد وزارت نفت عراق به خبرگزاری رویترز گفت که در صورت افزایش نیافتن چشمگیر سهمیه تولید نفت این کشور در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بغداد ناچار خواهد شد همه گزینهها از جمله خروج از اوپک را
عراق خروج از اوپک را بررسی میکند آنها به پایین بودن سهمیه صادرات نفت اعتراض دارند.
یک مقام ارشد وزارت نفت عراق به خبرگزاری رویترز گفت که در صورت افزایش نیافتن چشمگیر سهمیه تولید نفت این کشور در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، بغداد ناچار خواهد شد همه گزینهها از جمله خروج از اوپک را بررسی کند.
این مقام عراقی تأکید میکند که کشورش در پی جنگ ایران و رژیم صهیونیستی با بحران مالی جدی مواجه شده و افزایش قابلتوجه سهمیه عراق در اوپک یک ضرورت است.
قبلا هم مقامهای عراقی در مقاطعی احتمال خروج از اوپک را بررسی کردهاند، بهویژه پس از آنکه امارات متحده عربی در سال جاری از این گروه خارج شد، انگیزه عراق برای خروج از اوپک بیشتر شده است، اولویت عراق فشار برای افزایش سهمیه صادرات اوپک است.
عراق میخواهد ۳۰۰ هزار بشکه در روز صادرات را افزایش دهد که در این صورت سالانه ۱۰ میلیارد دلار به درآمد نفتیاش اضافه خواهد شد.
کارشناسان میگویند، خروج عراق از اوپک چالشی تازه برای این سازمان است عراق یکی از پنج عضو مؤسس اوپک است.
ائتلاف اوپکپلاس متشکل از اعضای اوپک و کشورهای تولیدکننده همپیمان از جمله روسیه است و نقش مهمی در تنظیم بازار جهانی نفت ایفا میکند.
منبع خبرگزاری فارس
لینک کوتاه
برچسب ها
ناموجود
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0