• تاریخ انتشار : جمعه ۵ تیر ۱۴۰۵ - ۱۸:۳۶
  • کد خبر : 3353
  • چاپ خبر
شکست تحریم‌های نفتی ترامپ از زبان وزیر انرژی آمریکا

شکست تحریم‌های نفتی ترامپ از زبان وزیر انرژی آمریکا

ترامپ می‌خواست صادرات نفت ایران را صفر کند حالا تحریم‌های نفتی ایران را لغو کرده است؛ تحریم‌هایی که وزیر کابینه‌اش می‌گوید، همین را هم ایرانی‌ها قبلا بی‌اثر کرده‌اند.  واشنگتن مجوز لغو ۶۰ روز تحریم‌های نفتی ایران را صادر کرد اما وزیر انرژی آمریکا حالا می‌گوید، این تحریم‌ها اثر نداشت، ایرانی‌ها به‌اندازه‌ای که ظرفیت تولید دارند،

ترامپ می‌خواست صادرات نفت ایران را صفر کند حالا تحریم‌های نفتی ایران را لغو کرده است؛ تحریم‌هایی که وزیر کابینه‌اش می‌گوید، همین را هم ایرانی‌ها قبلا بی‌اثر کرده‌اند.
 واشنگتن مجوز لغو ۶۰ روز تحریم‌های نفتی ایران را صادر کرد اما وزیر انرژی آمریکا حالا می‌گوید، این تحریم‌ها اثر نداشت، ایرانی‌ها به‌اندازه‌ای که ظرفیت تولید دارند، نفت می‌فروختند.
نخستین ابزار فشار ترامپ برای به زانو درآوردن ایران، صفر کردن صادرات نفت کشور بود که در نهایت ایران را به بزرگ‌ترین فروشنده نفت دریابرد چین تبدیل شد.
تهدیدهای تعرفه‌ای شرکای تجاری ایران هم جواب نداد و کار به جنگ و بعد محاصره دریایی کشید؛ همان راهکارهایی که ذخایر را نفت آمریکا را به مرز بحران رساند و ترامپ گفت: «اگر توافق نمی‌کردیم ذخایرمان تمام می‌شد».
وزیر خزانه‌داری آمریکا، اسکانت بسنت هم بیست روز پس از حمله به ایران گفته بود: «از بشکه‌های ایران علیه خودش استفاده می‌کنیم.»
همین وزیر ترامپ یک بار در میانه جنگ و یک بار در زمان محاصره مجبور شد تا برای نفت روی آب ایران معافیت صادر کند.
رایت به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید، ما امتیاز بزرگی به ایران ندادیم؛ ایران باوجود همین تحریم‌ها هم ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز نفت می‌فروخت.

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.