- تاریخ انتشار : شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۵ - ۵:۱۱
- کد خبر : 3026 چاپ خبر
وزارت بهداشت: نرخ بستری بیماران قلبی کاهش یافت
وزارت بهداشت: نرخ بستری بیماران قلبی کاهش یافت
معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد که اجرای برنامههای پیگیری پس از ترخیص، نقش مؤثری در کاهش بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلبی داشته است. به نقل از وبدا، براساس اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۴ از مجموع ۶۶ هزار و ۱۷۸ بیمار ترخیصشده مبتلا به نارسایی مزمن قلبی (CHF)، تعداد
معاونت پرستاری وزارت بهداشت اعلام کرد که اجرای برنامههای پیگیری پس از ترخیص، نقش مؤثری در کاهش بستری مجدد بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلبی داشته است.
به نقل از وبدا، براساس اعلام معاونت پرستاری وزارت بهداشت در سال ۱۴۰۴ از مجموع ۶۶ هزار و ۱۷۸ بیمار ترخیصشده مبتلا به نارسایی مزمن قلبی (CHF)، تعداد ۴۶ هزار و ۲۱۷ نفر، معادل ۶۹.۸ درصد، تحت پوشش برنامههای آموزش و پیگیری پس از ترخیص قرار گرفتند.
براساس این گزارش، نرخ بستری مجدد در میان بیماران پیگیری شده تنها ۶.۵ درصد و میزان مراجعات برنامهریزینشده به مراکز درمانی ۵.۹ درصد ثبت شده است؛ این در حالی است که طبق مطالعات بینالمللی، نرخ بستری مجدد بیماران نارسایی قلبی معمولاً بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گزارش میشود.
نتایج این برنامه نشان میدهد توسعه و تقویت واحدهای آموزش و پیگیری بیمار پس از ترخیص، با محوریت مراقبت پرستاری مستمر و آموزش بیمار و خانواده، توانسته است به شکل معناداری در کاهش بستری مجدد، بهبود تداوم مراقبت و ارتقای کیفیت زندگی بیماران مؤثر باشد.
معاونت پرستاری وزارت بهداشت با تأکید بر تداوم و گسترش این برنامهها در سطح کشور، اجرای کامل پیگیریهای پس از ترخیص را یکی از ارکان مهم مدیریت بیماریهای مزمن و کاهش بار مراجعات بیمارستانی عنوان کرده است.
لینک کوتاه
برچسب ها
ناموجود
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0