• تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۵ - ۱۸:۱۳
  • کد خبر : 2954
  • چاپ خبر
قصه پراختلاف ساخت‌و‌ساز در حریم «دقیانوس» به سر رسید

قصه پراختلاف ساخت‌و‌ساز در حریم «دقیانوس» به سر رسید

اداره مسکن جیرفت تصمیم داشت اطراف شهر دقیانوس که باستان‌شناسان آثاری از ۵ هزار سال پیش در آن یافته‌اند مسکن‌سازی کند؛ اما مسوولان میراث فرهنگی آب پاکی را روی دست حامیان این طرح ریختند. علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت آثار تاریخی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، امروز یکشنبه اعلام کرد: «هیچ ساخت‌وسازی در اطراف شهر دقیانوس انجام

اداره مسکن جیرفت تصمیم داشت اطراف شهر دقیانوس که باستان‌شناسان آثاری از ۵ هزار سال پیش در آن یافته‌اند مسکن‌سازی کند؛ اما مسوولان میراث فرهنگی آب پاکی را روی دست حامیان این طرح ریختند.
علیرضا ایزدی، مدیرکل ثبت آثار تاریخی و طبیعی وزارت میراث‌فرهنگی، امروز یکشنبه اعلام کرد: «هیچ ساخت‌وسازی در اطراف شهر دقیانوس انجام نمی‌شود و مجوزی هم صادر نشده است».این موضوع به اختلافات میان اداره مسکن جیرفت و اداره‌کل میراث فرهنگی استان کرمان بر سر مسکن‌سازی در حریم شهر دقیانوس برمی‌گردد که دو سال پیش بالا گرفت و کار به دیوان محاسبات نیز کشیده شد؛ اما در همان زمان مسوولان میراث‌فرهنگی اعلام کردند که در «این زمین‌ها نباید شهرک‌سازی انجام شود»
اهمیت این مسئله از آن‌جاست که دقیانوس، به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای باستانی ایران، یکی از گزینه‌های جدی برای ثبت در فهرست آثار جهانی یونسکو به شمار می‌رود و به گفته باستان‌شناسان احداث شهرک بر عرصه محوطه باستانی این شهر، نیازمند گازرسانی و آبرسانی و احداث جاده و در نهایت «نابود کردن عرصه اصلی شهر با آپارتمان سازی است».
پایان پیام/
منبع خبرگزاری فارس

لینک کوتاه

برچسب ها

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.